ems studio limanowa

Studio treningu personalnego EMS w Limanowej.

+48 507 701 115 ul. Ks. Łazarskiego 3 Galeria Nova PONIEDZIAŁEK - PIĄTEK 8:00 - 20:00, SOBOTA 8:00 - 14:00
Zajrzyj do nas!
Image Alt

BODYFIT STUDIO TRENINGU EMS W LIMANOWEJ

Aktywność fizyczna- jak wytrwać w postanowieniach noworocznych?

Zbliża się nowy rok, a wraz z nim postanowienia.. Do najczęstszych zmian noworocznych zaliczamy właśnie te związane z aktywnością fizyczną. Pragniemy pozbyć się zbędnych kilogramów, wyrzeźbić sylwetkę, a także poprawić nasze samopoczucie i samoocenę. Noworoczny entuzjazm jednak szybko mija, a wszelkie podjęte działanie zaczynają z czasem wygasać.. 

Co zrobić więc, by początkowy zapał pozostał z nami na dłużej i miał szansę zaowocować?

OKREŚL SWÓJ CEL I MONITORUJ POSTĘPY

 

Ważnym krokiem jest jasne określenie naszego celu, tak byśmy wiedzieli jakie konkretne zmiany chcemy wprowadzić. Najlepszym sposobem jest zapisanie celu na kartce i wpisywanie na bieżąco naszych postępów i działań.

 

METODA MAŁYCH KROKÓW

 

Pierwszym krokiem do rezygnacji i zwątpienia w swoje możliwości jest stawianie sobie nierealnych celów. W ustalaniu priorytetów nie rzucaj się od razu na głęboką wodę-  stawiaj osiągalne cele i realizuj je stopniowo, krok po kroku. Lepiej, żeby proces trwał dłużej, ale przyniósł pożądane rezultaty, niż żeby zbyt duża presja zniechęciła nas już na samym początku. Nic nie dzieje się z dnia na dzień- pamiętaj o tym!

DOSTOSUJ RODZAJ I CZĘSTOTLIWOŚĆ AKTYWNOŚCI DO SIEBIE, A NIE ODWROTNIE!

 

Aktywność, która zostanie z nami na lata, to taka która dopasowana jest do naszego trybu życia, możliwości zdrowotnych a przede wszystkim naszych preferencji ! Ciężko uprawiać regularnie aktywność, której nie lubimy. Znajdź swój rodzaj ruchu- siłownia, basen, rower, zajęcia grupowe- cokolwiek co będzie sprawiało Ci radość i co chętnie będziesz wykonywał.  Aktywność fizyczna która sprawia nam przyjemność spowoduje, że będziemy z łatwością wdrażali ją w codzienność, aż z czasem stanie się obowiązkowym punktem na liście zadań. Częstotliwość i długość treningów także powinna być dopasowana do naszego harmonogramu tak, byśmy z łatwością mogli je podejmować. Zwłaszcza na początku przygody z aktywnością, ważne jest by aktywność wykonywana była regularnie, ale nie musi trwać godzinami.. Pamiętaj, nawet krótki trening jest lepszy niż ten nie wykonany ! Na początek może być to nawet 15 minut, najważniejsze by sumiennie trzymać się ustalonej regularności, np. 3x w tygodniu- to pomoże nam wypracować nawyk ! Z czasem, kiedy już aktywność wejdzie nam w krew, będziemy sami chętnie wydłużać czas trwania treningu.

 

PAMIĘTAJ, DROBNE POTKNIĘCIA NIE PRZEKREŚLAJĄ TWOICH DOKONAŃ!

 

Nikt z nas nie jest maszyną, która codziennie wykonuje zadania bez wszelkich niepowodzeń. To, że czasem zdarzy Ci się gorszy dzień, ominiesz jeden trening czy zjesz coś niezdrowego- nie spowoduje, że Twoje dotychczasowe działania spalą na panewce! Zdarzył się kiepski dzień, trudno- jutro jest nowy dzień i nowe możliwości! Najważniejsze, by nie poddać się przy byle okazji, tylko mimo niepowodzenia wrócić na dobre tory. Nie bądź dla siebie surowym sędzią, który tylko krytykuje się za niepowodzenia. Nie pozwól, by drobne potknięcia obniżyły Twoją wiarę w siebie. Bądź dla siebie wyrozumiały, byle nie traktować tego oczywiście jako wymówkę w dniu lenistwa!

Nowy rok jest symbolicznym momentem wielu zmian…

Pamiętaj jednak, że zmiany nie potrzebują konkretnej daty, możesz zacząć je w dowolnym momencie i małymi krokami dążyć do celu !!